Wat is goed gastheerschap?

Wat is goed gastheerschap?

Felicia, Jennifer, Frank en Martine gingen hiermee aan de slag. ‘Een erg leuke en leerzame workshop,’ zegt begeleidster Janneke Zandbrink van Abrona. ‘En ons is beloofd dat er ook nog een tegenbezoek komt. Oud Londen kan dan kan in de praktijk komen zien, water ervan hebben opgestoken.’

– De workshop is tot stand gekomen als een maatschappelijke match op de Beursvloer Zeist, georganiseerd door Samen voor Zeist.

Hoe heet je een klant netjes welkom? Wanneer neem je zijn jas aan? En hoe krijg je het voor elkaar om drie dampende borden tegelijk te serveren? Deze en andere vragen stonden centraal tijdens een workshop in hotel-restaurant Oud Londen, die in februari werd gevolgd door Felicia, Jennifer, Frank en Martine. Zij zijn enkele van de vaste medewerkers van van Abrona Kunst, Lunch & Cadeau aan de Montaubanstraat in Zeist. (ism: AD.nl Editie Utrecht Oost) 

Op deze locatie van Abrona  vinden cliënten met een verstandelijke beperking een nuttige dagbesteding. Ze zijn er gewend om vanuit  een klein keukentje hun broodje te smeren en de lunch te serveren aan klanten in de lunchroom.

De workshop bij Hotel Oud Londen was bedoeld om tips over etiquette in het restaurant op te doen, en in de praktijk te oefenen. Hoe ruim je snel en efficiënt de tafel weer af? Kun je lopen met een dienblad op één hand, als daarop ook nog glazen staan?

Start typing and press Enter to search

X